Reklámözönben élünk, a propaganda folyamatosan körülvesz minket. Ez feltehetően senkinek nem újdonság, más kérdés persze, hogy kit zavar annyira, hogy védekezzen is ellene. A védekezés egy lehetséges módja ennek a könyvnek elolvasása és az olvasottak aktív hasznosítása.
Na de mi van akkor, ha az ember úgy olvas egy ilyen könyvet, hogy az kötelező? És mi van akkor, ha a leírtak jelentős részét már sikerült innen-onnan összeszedegetnie? Nos, az van, hogy az ember nem tud ötoldalas recenziót írni a könyvből, mert nincs annyi említésre méltó gondolata, hacsak olyasmik nem, hogy jellemző az amerikai szerzőkre, hogy úgy írnak a legtöbb témáról, mint ha ők találták volna ki, ráadásul gyakran teljesen maguktól értetődő dolgokról van szó. Ha meg mégsem, és a gyanútlan olvasó elkezdene gondolkodni, a következő mondatban gyorsan lelövik a poént. Azért ilyesmit mégsem illik leírni, még akkor sem, ha köztudomású, hogy úgysem szokás elolvasni a pszichológia-beadandókat.
Azért mégis érdemes átböngészni ezt a könyvet, vagy bármely hasonló témájút, és beépíteni az aktívan használt tudásba, hátha pont ez segít elkerülni, hogy túlárazott autót/lakást sózzon ránk a kupec, hogy megvegyük a hipermarketekben gondosan szemmagasságban elhelyezett termékeket (amikre semmi szükségünk), vagy éppen a reklámja miatt szavazzunk egy politikusra (nem mintha érdemes lenne bármelyiket is megválasztani...). Illetve a másik oldalról: jó áron tudjuk eladni, amit akarunk, sikeresen tudjunk tarhálni a koncertjegyre, hatékony háborús propagandát tudjunk folytatni, továbbá a szektaalapítás és -vezetés rejtelmeibe is betekintést nyerhetünk. Utóbbi egyébként hatalmas biznisz még akkor is, ha valaki nem tudja hitelesen eljátszani a megszállott prédikátort vagy a földönkívüliek üzenetét közvetítő Messiást: elég száz ember aláírását összeszedni és máris gyűjthetjük az adó 1%-okat.
Kiadó: AB OVO
Na de mi van akkor, ha az ember úgy olvas egy ilyen könyvet, hogy az kötelező? És mi van akkor, ha a leírtak jelentős részét már sikerült innen-onnan összeszedegetnie? Nos, az van, hogy az ember nem tud ötoldalas recenziót írni a könyvből, mert nincs annyi említésre méltó gondolata, hacsak olyasmik nem, hogy jellemző az amerikai szerzőkre, hogy úgy írnak a legtöbb témáról, mint ha ők találták volna ki, ráadásul gyakran teljesen maguktól értetődő dolgokról van szó. Ha meg mégsem, és a gyanútlan olvasó elkezdene gondolkodni, a következő mondatban gyorsan lelövik a poént. Azért ilyesmit mégsem illik leírni, még akkor sem, ha köztudomású, hogy úgysem szokás elolvasni a pszichológia-beadandókat.
Azért mégis érdemes átböngészni ezt a könyvet, vagy bármely hasonló témájút, és beépíteni az aktívan használt tudásba, hátha pont ez segít elkerülni, hogy túlárazott autót/lakást sózzon ránk a kupec, hogy megvegyük a hipermarketekben gondosan szemmagasságban elhelyezett termékeket (amikre semmi szükségünk), vagy éppen a reklámja miatt szavazzunk egy politikusra (nem mintha érdemes lenne bármelyiket is megválasztani...). Illetve a másik oldalról: jó áron tudjuk eladni, amit akarunk, sikeresen tudjunk tarhálni a koncertjegyre, hatékony háborús propagandát tudjunk folytatni, továbbá a szektaalapítás és -vezetés rejtelmeibe is betekintést nyerhetünk. Utóbbi egyébként hatalmas biznisz még akkor is, ha valaki nem tudja hitelesen eljátszani a megszállott prédikátort vagy a földönkívüliek üzenetét közvetítő Messiást: elég száz ember aláírását összeszedni és máris gyűjthetjük az adó 1%-okat.
Kiadó: AB OVO
Kiadási év: 1992
Eredeti cím: Age of Propaganda (The Everyday Use and Abuse of Persuasion
Eredeti cím: Age of Propaganda (The Everyday Use and Abuse of Persuasion
Fordító: Vámos Miklós
Oldalszám: 212
0 hozzászólás:
Megjegyzés küldése