2008. november 8., szombat

Svetlana Chmakova: Dramacon (2-3. kötet)

Furcsán veszi ki magát, hogy majd' minden mangát lehúzok, ráadásul ezt a bejegyzést még ezzel is kezdem... (Persze ez nem is igazi manga, hanem csak manga-szerű amerikai képregény, bár ezen a történetben is vitatkoznak.) De sajnos erről sem tudok annyira jókat írni, mert annyira nem jó. (Csilla, innen ne olvass tovább XD) Tegnap éjjel nem bírtam elaludni (ez már harmadszor fordul elő a héten, pedig normál esetben bárhol, bármilyen körülmények között képes vagyok elaludni a mozgó járműveket kivéve...) és ez a két könyvecske volt karnyújtásnyira, illetve a Foucault-inga, de ahhoz azért fáradt voltam. Szóval röpke egy óra alatt végigfutottam a két kötetet, a végére úgy aludtam, mint a bunda...

A sztori semmi extra, egy évente megrendezett fiktív animeconon játszódik, amelyik megítélésem szerint olyan, mint bármelyik másik, legalábbis vannak visítozó fangörlök, önjelölt szakértők, cosplayerek, egy-két értelmesebb alak, amatőr rajzolók, kiadók, szervezők... És persze akadnak utalások a már-már skizofrenitás felé hajló "kettős életre" is: netes fórumok, "majd mailben beszélünk" stb. Apropó, utalások. Az orosz származású író-rajzolónő telepakolta mindkét kötetet mindenféle manga-animecímekkel, csak (gondolom az esetleges jogdíj-pereket megelőzendő) kicsit átalakítva. A "Half Metal Alchemist"-nél szétröhögtem magam, remélem nem hallatszott ki nagyon a szobámból... Az viszont fura, hogy a National Geographicot le merte írni rendesen.
A sztoriról: tényleg semmi extra, bár feltehetően némi önéletrajzi ihletés akad benne. Elvileg főiskolás, gyakorlatilag 13-15 éves gyerekek érzelmi bonyolultságát megélő, amatőr mangaíró lány és rajzolója "kalandjairól" van szó a Yattacon útvesztójében. Lapos szerelmi szál, lázadás az anyuka ellen, tündérmeséket megszégyenítő hepiend, tulajdonképpen ennyi az egész. De altatónak jó volt :) Ja! Az esetleges kérdéseket megelőzendő: az első kötetet kb. egy éve olvastam már...



Kiadó: Mangattack
Kiadási év: 2007

Eredeti cím: Dramacon Vol. 2 / 3
Fordította: Pap Zoltán, Sárközy Bence
Oldalszám: 212 / 212

0 hozzászólás:

Megjegyzés küldése