2008. december 24., szerda

J. K. Rowling: Bogar bárd meséi

Az idei karácsonyi "termés" első darabja :)
Öt rövid mese, szép borító, igényes kiadás... Szeretem a Harry Potter-könyveket, mint a legtöbb fantasyt, a meséket is, úgyhogy nagy várakozással kezdtem bele. Sajnos már az első "Dumbledore-kommentárnál" kiderült, hogy nem egészen arról van szó, mint amire számítottam, a regényekben megismert bölcs, öreg varázsló stílusára egyszerűen nem hasonlítanak ezek a kissé száraz, itt-ott poénosnak szánt lábjegyzetekkel kiegészített magyarázatok, de ha ettől eltekintünk, végülis színes adalékok a HP-világhoz és az eddig lefordításra nem engedélyezett nevek (ld. a korábbi két "kiegészítőben") is magyarul olvashatóak. A mesék viszont jók, tényleg mesék és nem csak erőltetett történetecskék, és az írónő rajzai is meglepően szépek.
Harry Potter- és mesekedvelőknek ajánlom, akit viszont annyira nem érdekel a téma, nem valószínű, hogy igazán élvezné a könyvet. Bár egy dolog miatt érdemes lehet nekik is megvásárolni: a bevételből a Children's High Level Group-ot támogatja a szerző.


Kiadó: Animus
Kiadási év: 2008

Eredeti cím: The Tales of Beedle the Bard
Fordította: Tóth Tamás Boldizsár
Oldalszám: 128

5 megjegyzés:

  1. én is ezt kaptam, de mivel tegnap is meg ma is dolgozom, még belenézni sem volt időm :(

    azért most megnyugtattál a véleményeddel, úgyhogy alig várom, hogy este hazaérjek :)

    VálaszTörlés
  2. Akkor jó :) Mármint nem az, hogy karácsonykor is dolgozol, mert az nem, hanem hogy pozitív hatásút sikerült írnom :)
    És persze kíváncsi vagyok majd a te véleményedre is :)

    VálaszTörlés
  3. Ha jól emlékszem azért a könyvekben is volt humora Dumbledornak. Mondjuk való igaz, ez inkább az elején volt jellemző.

    VálaszTörlés
  4. Pont a a baj, hogy ez meg teljesen száraz és csak néhány (erőltetett) poén van benne, ami nagyon nem Dumbledore. De lehet, hogy csak én vagyok túl kritikus szokás szerint :)

    VálaszTörlés
  5. na, végre sikerült elolvasnom, bár kicsit elcsúsztam vele ahhoz képest, mint amit terveztem :)

    hát lássuk csak:
    nekem Dumbledore kommentárjai százszor jobban tetszettek benne, mint maguk a történetek, bár tény, hogy a poénok néhol tényleg erőltetettnek tűntek kicsit, de szerintem ez csak azért van, mert ez már nagyon az utolsó bőr lehúzása erről a Harry Potter sikersztoriról, Rowling mintha "kiégett" volna kissé

    azért is érzem ezt, mert a Három testvérhez képest a másik négy történet sokkal gyengébbnek tűnik, az meg ugye megvolt már neki a hetedik kötetben

    azért persze nem volt rossz, és tényleg nem utolsó szempont, hogy a pénz jótékony célra ment

    VálaszTörlés